آمار خواب ناگهانی رانندگان!


جانشین رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کشور تصریح کرد:

جانشین رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی آخرین آمار تصادفات نوروزی و وضعیت ترافیکی جاده های نوروزی ۱۴۰۱ را تشریح کرد.

به گزارش فارسی خودرو، همانطور که پیش بینی می شد ماه ها قبل در پروازهای نوروزی ۱۴۰۱ افزایش چشمگیری داشت که بیشتر آن توسط وسایل نقلیه و جاده ها انجام شد و طبیعتا ترافیک جاده ای نیز افزایش چشمگیری داشت. دو نگرانی اصلی در این مورد وجود داشت، اول تعداد کشته شدگان ترافیکی و سپس ایجاد گره های ترافیکی طولانی در جاده ها. موضوعی که پلیس از ماه ها قبل برنامه ریزی آن را آغاز کرده بود و علاوه بر آن دولت توجه ویژه ای به این موضوع داشت، مثلاً چند روز مانده به آغاز پروازهای نوروزی جلسه شورای عالی ترافیک به ریاست رئیس جمهور برگزار شد. .

نتیجه این اقدامات نیز موثر بود و با پایان یافتن تعطیلات و اجرای طرح نوروزی مشخص شد که با وجود افزایش ۵۰ درصدی سفر و تردد در این ایام، تعداد مصدومان ۲۳ و ۴.۴ درصد کاهش یافته است. . ، به ترتیب. گزارش‌ها همچنین نشان می‌دهد که برخلاف سال‌های قبل از شیوع کرونا در کشور، ترافیک و مشکلی در جاده‌ها وجود نداشته است.

سردار سید تیمور حسینی جانشین رئیس پلیس راهور کشور در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران به تشریح موارد و گزارشی از وضعیت تصادفات و همچنین ترافیک در ایام نوروز پرداخت. وی با بیان اینکه پلیس برنامه ریزی برای اجرای طرح ترافیکی خود را در هفته ها و ماه های منتهی به نوروز آغاز کرد، تصریح کرد: همانطور که می دانید در مناسبت ها و مناسبت های مختلف که نیاز به تمهیدات ترافیکی ویژه ای دارد، جلسه کمیته هماهنگی طرح های ترافیکی برگزار می شود. تصمیمات لازم در این زمینه اتخاذ می شود. عید نوروز نیز از جمله مناسبت هایی است که دستگاه های مختلف باید آن را تهیه کنند. در این راستا پلیس جلسات متعدد هماهنگی برگزار کرد.

وی گفت: امسال با توجه به تزریق واکسن کرونا به اکثریت مردم و کاهش موارد ابتلا به ویروس کرونا، ۱۹ مورد مختلف برای پروازهای نوروزی پیش بینی می شود و این درصد نسبت به سال قبل افزایش داشته است. نیز به دست آورد. به همین دلیل لازم بود تدابیری برای کاهش تلفات و خسارات ناشی از تصادفات و همچنین کاهش گره های ترافیکی اتخاذ شود.
۷۴۶ نفر در نوروز ۱۴۰۱ در سانحه رانندگی جان باختند

حسینی ادامه داد: در نهایت پس از تصویب هماهنگی ها، طرح نوروزی پلیس از ۲۵ اسفند ۱۳۹۲ آغاز و تا پایان ۱۳ فروردین ۱۳۹۰ ادامه یافت. متاسفانه در این مدت ۷۴۶ نفر در تصادفات رانندگی جان خود را از دست دادند که ۶۳۷ نفر در جاده ها تصادف کردند و ۱۰۹ نفر در داخل شهرها جان باختند. البته این آمار نسبت به نوروز سال گذشته ۲۳ درصد کاهش را نشان می دهد یعنی ۲۲۳ نفر کمتر از سال گذشته جان باختند. در صورت افزایش ۵۰ درصدی ترافیک.

و جانشین رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کشور افزود: البته این آماری است که از یک سامانه بازمانده تصادف استخراج شده است، در واقع این آمار شامل فوتی های صحنه، حین حمل و نقل و نفر اول می شود. یکی دو روز بستری شدن در بیمارستان.» این آمار توسط پزشکی قانونی اعلام خواهد شد، که من معتقدم با توجه به سوابق و تجربیات سال های گذشته، در نهایت حدود ۱۰ درصد به رقم فعلی اضافه خواهد شد.
تعداد مجروحان تصادفات رانندگی در نوروز ۱۴۰۱ چقدر است؟

وی با بیان اینکه در اجرای طرح نوروزی ۱۴۰۱ در مجموع ۵۶۸ فقره تصادف فوتی در کشور رخ داد گفت: متاسفانه در همین مدت ۱۰ هزار و ۶۲۵ فقره تصادف جرحی و ۱۵ هزار و ۱۱۶ مجروح به وقوع پیوسته است. این آمار نیز نسبت به سال قبل ۴.۴ درصد کاهش را شاهد بود که در طرح نوروزی سال گذشته ۱۵ هزار و ۸۱۰ نفر در تصادفات مجروح شدند.

جانشین رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی گفت: اگر تعداد قربانیان حوادث رانندگی به میزان سال گذشته و به تناسب افزایش ۵۰ درصدی ترافیک جاده ای افزایش یابد، امروز چند نفر در تصادفات نوروزی جان خود را از دست دادند؟ باید بدانید که نسبت ترافیک به تصادفات رانندگی یک نسبت مستقیم است، پس هر چه ترافیک بیشتری داشته باشیم احتمال تصادف بیشتر می شود. بنابراین اگر امسال با همین افزایش پروازها نسبت به سال قبل تعداد فوتی ها افزایش می یافت، بیش از ۱۱۰۰ نفر در تصادفات نوروزی امسال جان خود را از دست می دادند.

وی افزود: در این زمینه مولفه های بیرونی نیز تحت تاثیر قرار گرفت و با کمک پلیس و سایر دستگاه ها در مرحله اول از همکارانم در پلیس راهنمایی و رانندگی تشکر می کنم، سپس ایفای نقش سایر دستگاه ها را ضروری می دانم. از جمله رسانه ها، خدمات امدادی، خدماتی و … اشاره می کنم که این افت آمار با مشارکت همه این دستگاه ها محقق شده است و امیدواریم بتوانیم این روند نزولی را بیش از پیش ادامه دهیم.

حسینی افزود: اتفاق خوبی که امسال افتاد، پیگیری ویژه رئیس جمهور در بحث ترافیک و تصادفات است که کندی نظارت باعث هم افزایی خوبی بین دستگاه ها شد.
بزرگترین عامل تصادفات نوروزی چیست؟

حسینی در خصوص شایع ترین علل تصادفات گفت: آمارهای ما نشان می دهد سرعت غیرمجاز، تیراندازی غیرمجاز و عدم توجه به جلو از شایع ترین علل تصادفات بوده است که متاسفانه دلیل اصلی توجه به جلو خستگی و فرسودگی است. ” خواب آلودگی و به دنبال آن استفاده از تلفن همراه در نوروز. امسال، حدود ۳۲ درصد از تصادفات تصادفات واژگونی بوده است، به این معنی که هیچ خودرویی با خودروی دیگری برخورد نکرده است، اما مواردی مانند خستگی و خواب آلودگی راننده این اتفاق افتاده است.
۳۵۰۰۰ وسیله نقلیه در معرض تصادف توقیف شد

جانشین رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کشور افزود: امسال خط قرمز ما عامل بروز تخلفات و رفتارهای پرخطر راهنمایی و رانندگی بود که در این راستا ۳۵ هزار دستگاه خودرو توقیف شد که توقیف ساعتی یا ۷۲ ساعت مانده تا پایان ساعت ۹۴ بود. امسال. تعطیلات.” این خودروها حداقل دو تصادف را همزمان انجام داده اند.

حسینی همچنین درباره استان‌هایی که بیشترین تصادفات را شاهد بوده‌اند، گفت: در مجموع استان‌های جنوبی ما همواره شاهد تصادفات بیشتری بوده‌اند، استان‌های سیستان، بلوچستان، کرمان، فارس، خوزستان و خراسان رضوی جزو استان‌های حادثه‌خیز بوده‌اند. استان. طرح نوروزی ۱۴۰۱. البته در بسیاری از این شهرستان ها تعداد کشته شدگان نسبت به سال گذشته کمتر بوده است.
در نوروز امسال هیچ جاده ای به دلیل راه بندان بسته نشد

وی در تحلیل خود از وضعیت ترافیک جاده‌ها گفت: امسال اتفاق خوبی در جاده‌ها افتاده است، هرچند که تعداد سفرها ۵۰ درصد افزایش داشته که البته به طور میانگین ۵۰ درصد است و شاهد افزایش بوده‌ایم. ۸۰ درصد در برخی جاده ها اما علیرغم این شرایط به دلیل مدیریت خوب همکاران در پلیس راه در هیچ یک از جاده های ما گره و ازدحام رخ نمی دهد. همچنین با اقدامات انجام شده موردی را مشاهده نکرده ایم. مانند آنهایی که در جاده هستند و غیره

جانشین رئیس پلیس راه کشور افزود: مردم به یاد داشته باشند که ما ۴۸ ساعت تجربه تردد در جاده چالوس داریم اما امسال این اتفاق نیفتاد و در محورهای خود گره ترافیکی نداشتیم. البته ما شاهد ترافیک سنگین و در برخی موارد نیمه شلوغ بوده ایم، اما متوجه نشده ایم که در مقطعی ترافیک مسدود شده یا گره ای ایجاد شده است. نباید تصور کرد که ترافیکی در جاده ها وجود نداشته است، اما دیگر گره و گره و ترافیک وجود ندارد.

وی افزود: در چالوس، هراز، فیروزکوه، جاده امام رضا، جاده قزوین، رشت، اتوبان تهران-قم و… تردد زیادی داشتیم که خوشبختانه توانستیم به خوبی مدیریت کنیم و در جاده چالوس ساخته شد. که اگر چند دقیقه ای برای ایجاد گره ترافیکی با چندین کیلومتر تردد طول کشید اما خوشبختانه ماموران جلوی آن را گرفتند و اجازه تعطیلی ترافیک را ندادند.جاده چالوس یکی از پرتراکم ترین تراکم های سال های اخیر بوده است، به طوری که از اسفند تا ۷ فروردین شاهد حجم زیادی از سفر به شمال بودیم که تا تاریخ دهم علاوه بر بار سنگین، بار برگشتی نیز به این محور اضافه شد که نشان می‌دهد کنترل جاده چالوس بسیار حیاتی و مهم است.

جانشین رئیس پلیس راه کشور ادامه داد: علاوه بر این شاهد شرایط زمستانی در برخی جاده ها بوده ایم. در استان های آذربایجان غربی و شرقی، اردبیل، کردستان، ارتفاعات گیلان و مازندران، زنجان و… شاهد برف و مه شدید بودیم و همه اینها توسط پلیس مدیریت شد و امروز هم می گویم با همکاری این کار انجام شد. حتی برای یک ساعت انجام شد و مشکل ترافیکی در هیچ جاده ای وجود نداشت.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر انتشار کلیپی از وی در جاده چالوس در حال موتور سواری و عدم استفاده از کلاه ایمنی گفت: رعایت قانون و مقررات بر همگان واجب است و رفتار پلیس نیز باید مشابه باشد. به” دولت قانون، وجود ندارد، اما در آن روز طبق آمار ترافیک، حداقل ۲۰ هزار خودرو در جاده چالوس تردد می کردند. چند صد متر از جایی که بودم، راه بندان در حال شکل گیری بود و بلافاصله به آنجا رسیدم. واقعیت این است که اگر ما بعداً در این منطقه بودیم، در این منطقه ترافیک ایجاد می شد و تصور کنید اگر نیمی از آن حداقل ۲۰۰۰۰ ماشین بود، یعنی ۱۰۰۰۰ ماشین در ترافیک باقی می ماند و اگر فرض کنید هر ماشین فقط سه نفر و هر کدام حداقل پنج ساعت در ترافیک دیر می‌آید، چقدر وقت در ترافیک تلف می‌شود؟ این زمان برابر با ۱۵۰۰۰۰ نفر ساعت است.

جانشین رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کشور افزود: حقیقت این است که در آن زمان تصمیم گرفتم خودم را به این نقطه برسانم و اجازه ندهم چنین اتفاقی بیفتد. حالت دیگر این بود که چون کلاه ایمنی نبود، کاری نکردم و منتظر بودم که کلاه ایمنی تهیه شود، اما در آن زمان مردم وقت خود را تلف می کردند، اما باز هم معتقد بودم که باید قوانین را رعایت کرد.